Kunt u op deze pagina niet het antwoord op uw vraag vinden? Wanneer u een bericht stuurt via onderstaand contact formulier, dan proberen wij binnen 24 uur antwoord te geven.
Wie zijn jullie?
Helder Blauw is een eenmanszaak gespecialiseerd in oud servies, glaswerk, vintage en brocante decoratieve woonaccessoires en (kleine) vintage meubels.
Helder Blauw bestaat sinds 2011 en we zijn gevestigd in Meppel.
Lees hier meer over Helder Blauw
Kopen jullie ook in?
Wij kopen geen spullen in van particulieren. Wij hebben ons eigen netwerk en kanalen waar vintage en brocante wordt ingekocht. Helaas kunnen wij ook geen uitspraken doen over herkomst of waarde van bepaalde voorwerpen. Heeft u een stuk waarvan u wilt weten wat het waard is? U kunt het best een taxateur raadplegen.
Hoe kan ik bestellen?
Artikelen die u wenst te kopen plaatst u in het winkelmandje.
Wanneer u het winkelmandje opent, ziet u een overzicht van de artikelen die klaar staan om door u besteld te worden.
Verzendmogelijkheden en verzendkosten
Artikelen die geschikt zijn voor verzending versturen wij binnen Nederland en België en maken hiervoor gebruik van de service van Postnl. U kunt zelf kiezen door wie u uw bestelling wilt laten bezorgen.
De standaard leveringsmethode in het winkelmandje is "postnl afhaallocatie".
Verderop in de bestelprocedure kunt u echter een keuze maken uit de verschillende andere afhaal- of verzendmogelijkheden.
Lees hier meer over verzendkosten
Wanneer alle gegevensvelden correct zijn ingevuld, gaat u naar de betaalpagina.
Betalingsmogelijkheden
U kunt kiezen uit vooruitbetaling (bankoverschrijving) of internet betaling (iDeal, PayPal, Creditcard etc).
Bij een internetbetaling wordt u doorverbonden naar onze serviceprovider Mollie. Nadat u de bestelprocedure hebt afgerond, ontvangt u een bevestiging van uw bestelling in uw mailbox. Geen mail ontvangen? Kijk in de SPAM box. Soms komt de mail daarin terecht. Ook hier geen bericht ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Wanneer u kiest voor vooruitbetaling dan maakt u zelf het factuurbedrag over naar onze bankrekening. Het rekeningnummer vindt u in de bevestiging die u via de mail van ons ontvangt. Geen mail ontvangen? Kijk in de SPAM box. Soms komt de mail daarin terecht. Ook hier geen bericht ontvangen? Neem dan contact met ons op.
Belangrijk bij vooruitbetaling (bankoverschrijving): Wij reserveren artikelen maximaal vijf dagen. Hebben wij geen betaling van u ontvangen, dan annuleren wij de order en worden de artikelen weer vrijgegeven in de webwinkel voor andere geïnteresseerden.
Hergebruik
Ook voor het verzenden van uw bestelling maken wij zoveel mogelijk gebruik van tweedehands materialen. U hoeft daarom niet gek op te kijken wanneer u uw bestelling ontvangt in een oude wijndoos, schoenendoos of verzenddoos van andere webwinkel, zoals Bol.com. Uiteraard zorgen wij er voor dat alle artikelen op een degelijke manier verpakt worden zodat uw bestelling u in goede conditie bereikt.
Wanneer ontvang ik mijn bestelling?
Wij streven naar een snelle levertijd. In principe worden artikelen die op voorraad zijn, dezelfde dag, of uiterlijk de volgende werkdag verzonden. Uitzondering hierop zijn weekenden, vakantie en feestdagen. Wij houden u via de mail op de hoogte van verwerking van uw bestelling.
Retourbeleid
Bij het plaatsen van een (vintage) artikel in de webshop proberen wij een zo duidelijk mogelijk beeld te geven van het artikel dat wij te koop aanbieden. Dit doen we met een duidelijke omschrijving en door het maken van foto's.
Desalniettemin begrijpen wij dat wanneer u de zending ontvangt, het artikel toch kan tegen vallen. Te groot, te klein, toch niet de juiste kleur etc.
U bent gerechtigd om binnen een termijn van 14 dagen (na ontvangst van de zending) het artikel/ de artikelen zonder opgave van reden te retourneren.
Het retourneren dient wel aan een aantal voorwaarden te voldoen: Lees hier meer